fredag 30. april 2010

Litt av Salzburg






Noen bilder fra oppholdet i Salzburg i påskeuka. Der har jeg jo vært den del ganger før, og jeg har vært noen helger på besøk der etter at jeg kom hit i februar. Men man blir liksom aldri ferdig med å oppleve Salzburg!

Mens mamma var på besøk var vi og tante på festningen Hochensalzburg. Jeg har aldri vært inne i selve festningen før, og det er flott utsikt over byen og alpene derfra. Man går eller tar en sånn bane a la Fløibanen opp (bare ikke like langt), og så kan man gå rundt inne i festningen med audioguide, besøke dokketeatermuseet eller bare nyte utsikten. Det er overraske dyrt å komme inn, så min teori er at de rett og slett ikke ønsker de store turiststrømmene der oppe. Og det meste byen har å by på av kirker og gamle bygninger og statuer ellers er jo gratis å se på, men utsikten fra festningen får du jo ikke noen andre steder enn der oppe. Det første bildet er fra Getreidegasse, handlegata i gamlebyen i Salzburg der det henger massevis av disse gamle, spesielle skilta over butikkene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar