søndag 14. mars 2010

Linz





Lovte mamma noen bilder av der jeg bor!

Faktisk så bor jeg visst ikke i selve Linz by. Men i Linz-Urfahr, som ligger på andre siden av Donau enn byen. Flytta altså inn på hotellrommet mitt for fem uker sida, og har rukket å bo det litt inn. Ja, for jeg bor faktisk på et hotellrom. Eller egentlig på Julius Raab-Heim, som er et studenthjem ca. 10 min å gå fra universitetet (deler av det er avbilda på de to nederste bildene). Her bor det 900 andre studenter også. Og i samme bygget er det hotellrom. Stakkars hotellgjester! Og jeg har havnet i 11. etasje, som egentlig er en hotelletasje, men det bor en del studenter her nå.

Så når jeg kom inn på rommet mitt (de bildene av rotet) første dagen var det håndklær her og godteri på puta. Og sånn derre svart boks som jeg ikke skal nevne med navn, for det er visst ikke meninga at jeg skal ha det på rommet, de har bare glemt å ta den bort! Men det betyr jo at jeg kan se farmen den tyske versjonen av farmen fra Aremark (bare jeg husker at det er!) osv;) Det er veldig lyst og sterilt, og veldig hotellrom. Jeg har vegg-til-vegg-tepper og en plastboks av et bad. Og jeg har vaskedamer som gjøre rent rommet mitt, skifter sengetøyet og som for de tre første ukene vekka meg hver dag klokken 08.00 for å tømme søpla mi.

Vet ikke helt når jeg skjønte at dette ikke er et hotellrom, men faktisk studentbolig-rommet rommet mitt som jeg skal bo på dette semesteret (jeg er jo bare på en litt lang ferie borte fra Bergen og Systemet, er jeg ikke det da?!). Det burde kanskje vært da vaskedamene to de hvite, mjuke håndklærne mine. Men jeg tror det avgjørende øyeblikket var da det plutselig sto en handlevogn i gangen i 11. etasje. Da var det definitivt et studenthjem, og ikke et hotell.

Rommet mitt er ikke spesielt koselig, men stort nok og varmt nok. Har utsikt til autobahn og noen bakker som forhåpentligvis blir fine og grønne etterhvert. Og når det er klar himmel (noe som nesten aldri skjer i Linz), og jeg ser godt til høyre ut av vinduet kan jeg se noen nydelige, snøkledde fjell bak all industrirøyken;) (Se dårlig bilde over.)


1 kommentar:

  1. høres ut som eit tapsprosjekt å ha hotell i samme bygg som studentheim... men betyr det at eg kan overnatte på hotell i samme bygg som du bur når eg kjem på besøk? (sio du ikkje har lov å ha overnattingsgjester liksom...)

    SvarSlett